فيلم ايران فيلم ايران .

فيلم ايران

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

شايد به هنگام شنيدن توصيه هايي از افراد مختلف براي استفاده از حفاظ پنجره يا حفاظ فلزي و يا انواع حفاظ ها اين سوال در ذهنتان پيش آيد كه استفاده از حفاظ پنجره چه اهميت وضرورتي دارد؟

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

اگر فرزند كم سن و سالي در خانه داريد يا اصلا فرزند كوچكي نداريد اما به هنگام آمدن افراد خردسال به منزل نگران بازيگوشي هاي آنها جلوي پنجره هاي در ارتفاع كم هستيد استفاده از حفاظ پنجره مي تواند خيال شما را از اين بابت آسوده نمايد.

 

حفاظ پنجره

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره علاوه بر حفظ امنيت جاني افراد در برابر سقوط، از منزل شما در برابر سارقان نيز محافظ مي كند، با وجود حفاظ پنجره، سارقان قادر به ورود به منزل از طريق پنجره ها نخواهند بود.

همچنين برخي افراد نيز حفاظ پنجره را براي شكل و ظاهر زيبايي كه به ساختمان مي دهد استفاده مي كنند. حفاظ هاي شيك و مدرن ظاهر ساختمان را بسيار لوكس و زيباتر جلوه مي كنند.

 

حفاظ پنجره بيروني و داخلي

حفاظ پنجره بيروني كه گفته شد مي تواند از يك ساختمان ساده و معمولي، يك ساختمان شكيل و زيبا بسازد، ممكن است مورد پسند و سليقه برخي افراد نباشد و از نظر آنها، شكل و ظاهر ساختمان را تحت تاثير سو قرار دهد. اين افراد نيز نبايد نگران سقوط كودكان از پنجره و يا ورود سارق به منزل شان باشند، آنها مي توانند از حفاظ پنجره داخلي استفاده كنند اين حفاظ ها از داخل نصب مي شوند و نماي بيروني ساختمان را دچار تغيير و تحول نمي كنند. حفاظ هايي كه از داخل نصب مي شوند اندازه گيري متفاوتي از حفاظ هاي خارجي دارند، حفاظ هاي داخلي را بايد به هنگام ساخت به اندازه چارچوب داخلي پنجره توليد كرد.

سوالي كه در مورد نصب حفاظ پنجره داخلي پيش مي آيد درمورد نحوه تميز كردن پنجره است. دقت داشته باشيد كه حفاظ هاي داخلي ثابت نيستند و با توجه به اينكه از طريق لولا متصل مي شوند مي توان به راحتي آنها را باز و بسته كرد و به نظافت و تميز كردن شيشه پنجره ها اقدام نمود.

چه در مورد حفاظ هاي داخلي چه حفاظ هاي بيروني، بايستي نهايت دقت در طراحي صورت گيرد تا حفاظ مانع از عبور نور به داخل منزل نشود، حفاظ پنجره با تراكم بالا ممكن است باعث عدم رسيدن نور مناسب به داخل ساختمان شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ايمني شيشه ها را نيز تضمين مي كند. از قديم الايام به ياد داريد كه برخورد توپ بچه هايي كه در كوچه ها مشغول بازي بودند همواره تهديدي براي شيشه پنجره ها محسوب مي شد. هرچند كه امروزه ديگر اين شيوه تفريح علاقمندان خود را از دست داده و بيشتر كودكان و نوجوانان اكثر اوقات خود را در منزل يا بدور از اجتماعات مي گذرانند اما برخورد هر شي يا پرتابه ديگري مي تواند سبب ايجاد خسارت در مورد شيشه هاي پنجره ها شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره كه حفاظ فلزي است عموما از جنس فلزاتي چون آلومينيوم و آهن ساخته مي شود و قيمت آن علاوه بر جنس، تحت تاثير عوامل مختلفي چون نوع طراحي، ميزان فلز به كار رفته در حفاظ پنجره و غيره است.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

علاوه بر استفاده از حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني ترفند ديگري براي محافظت از منزل در برابر سارقان است. همچنين حفاظ شاخ گوزني نيز باعث ابهت بيشتر ساختمان و داشتن ظاهر و نمايي لوكس در آن مي شود. نيروهاي امنيتي و اجتماعي نيز استفاده از حفاظ هاي شاخ گوزني، بوته اي و ... را براي حفظ امنيت در ساختمان تاييد كرده و توصيه مي كنند.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

همانطور كه مي دانيد امروزه افراد از ابزار و وسايل زيادي براي محافظت از منزل در برابر متجاوزان به اموال استفاده مي كنند. برخي بدين منظور منزل را مجهز به دزدگير مي كنند برخي ديگر از دوربين هاي مداربسته در داخل و اطراف منزل استفاده مي كنند و ... بيشتر اين شيوه ها هزينه بالايي را در پي دارند و شايد به همان اندازه نيز كارايي نداشته باشند و با قطع سيمي از كار بيفتند، نصب آنها نيز مشكل بوده و نياز به سرويس و نگهداري مداوم دارند. در اين بين استفاده از حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني بر روي ديوارها روش مناسبي است كه در حين حفظ امنيت منزل نياز به مراقبت پس از نصب ندارد و وظيفه محافظت از ساختمان را به نحو احسنت انجام مي دهد.

حفاظ شاخ گوزني در حال حاضر يكي از حفاظ هاي بسيار مورد پسند و استقبال در جامعه است كه همانطور كه شاخ گوزن راهي براي ايمني اين حيوان مهيا مي سازد استفاده از حفاظ شاخ گوزني نيز راهكار مناسبي براي حفاظت از ساختمان و ايمني بيشتر آن است.

 

حفاظ شاخ گوزني

 

حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني

حال كه در مورد حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني و انواع حفاظ روي ديوار ي صحبت كرديم شايد با خود بگوييد كه راهكار پيشنهادي ما براي جلوگيري از ورود افراد ناخواسته و سارقان از طريق درب به داخل منازل چيست؟ حفاظ درب آكاردئوني بهترين گزينه براي اين منظور مي باشد. حفاظ درب آكاردئوني را شايد در بيشتر آپارتمانها ديده باشيد. واحدهاي آپارتماني با استفاده از اين حفاظ امنيت واحد خود را تامين مي كنند.

 

حفاظ فلزي

نرده فلزي چيست؟ زماني كه مي گوييم نرده فلزي در واقع منظور اين است كه اين نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همين دليل هم اغلب به آن ها نرده فلزي گفته مي شود اما حفاظ ديوار و حفاظ پنجره نيز از جمله ديگر اسم هايي است كه به نرده فلزي نسبت مي دهند. شايد تصور شما از اين نوع حفاظ ها اين است كه يك تكه آهن كه به يك شكل خاصي طراحي شده است روي ديوار و يا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اينطور نيست و در واقع زماني كه شما از اين حفاظ ها استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را با اشكال مشخصي براي استفاده انتخاب كنيد كه زيبايي نماي ساختمان شما را نيز حفظ خواهند كرد.

 

حفاظ فلزي

 

حفاظ درب آكاردئوني

البته استفاده از حفاظ درب آكاردئوني محدود به استفاده در آپارتمان ها و درب هاي منازل نيست و از آن مي توان براي محافظت در درب هاي انبارها، مغازه ها و غيره نيز استفاده كرد. حفاظ درب آكاردئوني فضاي زيادي را نيز اشغال نمي كند و محوطه سالن و راه پله هاي شما را مخلل نمي نمايد.

عوام، بيشتر حفاظ درب آكاردئوني را با نام هايي چون درب كشويي و درب كركره اي مي شناسند. اين حفاظ تاشو حداقل مكان را اشغال كرده و حداكثر امنيت را براي منزل شما فراهم مي آورد.

حفاظ هاي درب آكاردئوني (آكاردئوني اشاره به ساز آكاردئون دارد كه براي ساختن و طراحي اين حفاظ از آن الهام گرفته شده است) با اينكه يك حفاظ فلزي هستند اما وزن كمي دارند و به راحتي با دست باز و بسته مي شوند. براي راحتي بيشتر افراد امكان اتصال ريموت به اين حفاظ ها نيز فراهم شده و از اين رو زحمت باز و بسته شدن آنها با دست را نيز از بين مي برد. استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در پاركينگ ها نيز مزاياي زيادي مي تواند داشته باشد چرا كه سنگيني درب هاي متداول به عنوان درب پاركينگ را ندارد و امكان استفاده از ريموت براي آن نيز وجود دارد.

 

استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در آپارتمانها

همانطور كه مي دانيد زندگي شهري امروز و افزايش روزافزون جمعيت اينگونه طلبيده است كه افراد در آپارتمان ها و برج هاي آسمان خراش زندگي كنند. برجهايي كه شايد بيش از صدها خانوار در آن روزانه رفت و آمد مي كنند و پس از عمري زندگي در يك ساختمان هنوز همديگر را نمي شناسند. همچنين براي تامين مخارج زندگي و مسئله رواج استقلال مالي زنان، امروزه بيشتر منازل و واحدهاي آپارتماني در طول روز خالي هستند و اين امر افزايش سرقت و دزدي را در بيشتر شهرها موجب شده است. براي اين منظور است كه گفته مي شود به كارگيري حفاظ درب آكاردئوني مي تواند خيال شما را از بابت امنيت منزل به هنگام ترك آن آسوده نمايد.

آنچه كه گفته شد بيشتر از جهت ارائه يك راهكار براي حفاظت از منزل، اموال و كالاها در برابر افراد متجاوز داراي اهميت است و محصولات معرفي شده از حفاظ پنجره و حفاظ درب آكاردئوني گرفته تا حفاظ شاخ گوزني روي ديوارها مي توانند اين امنيت را براي شما، خانواده و اموالتان تامين كنند.

 

منبع ahaniranian.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۴:۴۹ توسط:علي ميرزايي موضوع: نظرات (0)

كسب درآمد از اينترنت با همه امكانات

كسب درآمد با سيستم سئو آسيا

با كسب درآمد از نمايندگي فروش خدمات سئو آسيا به آرزوهايتان وعده تحقق بدهيد با پيشرفت تكنولوژي و تمايل شركت‌ها و برندها براي كسب درآمد از طريق فروش آنلاين و ايجاد فروشگاه‌هاي اينترنتي، رقابت جديد و تنگاتنگي در عرصه‌ي وسيع اينترنت در ميان صاحبان كسب و كارهاي وابسته به اينترنت ايجادشده‌ است.

در اين ميان رقابت جدي و اصلي براي ارتقا رتبه در گوگل توسط كاربران و مشتريان مي‌باشد. سئوكاران به اين كار سهولت بخشيده و صاحب درآمدهاي كلان خواهند شد. باوجود بازار خوب و پردرآمدي كه اكنون براي نمايندگي‌هاي فروش خدمات سئو وجود دارد، كسب درآمد از نمايندگي‌ فروش خدمات سئو آسيا با اقبال بلندي منتظر شماست.

 

 

كسب درآمد از فروش بك لينك
نمايندگي كسب درآمد از فروش بك لينك اين روز ها از توجه بر انگيز ترين مراجعي است كه خدمات ارائه شده در آن براي بهبود رتبه ي وب سايت ها مي باشد. در واقع هدف اصلي يك وب سايت عمدتاً بهبود رتبه و تصاحب جايگاهي مطلوب در ليست معرفي هاي سيستم گوگل است، از اين رو وب سايت دار ها هميشه به دنبال راهكار مناسبي در اين راستا هستند.

بك لينك ها نيز از گذشته تاكنون گزينه ي اثر گذار و مناسبي در زمينه ارتقا سئو و رتبه كلمات كليدي و صفحات سايت محسوب مي شود، فلذا با تهيه ي يك بك لينك مناسب براي هر وب سايتي در هر حوزه اي مي توان رتبه ي آن را در كوتاه ترين زمان ممكن به جايگاه مطلوبي در نتايج گوگل رساند. به همين جهت بهره مندي از نمايندگي كسب درآمد جهت ارائه بك لينك جزء عمده ترين برنامه هاي پرتقاضا صاحبان وب سايت ها به شمار مي رود.

 

كسب درآمد از فروش ورودي گوگل ايراني
كسب درآمد از فروش ورودي گوگل ايراني با توجه به وجود انواع و اقسام وب سايت ها و بيشتر شدن مداوم تعداد آن ها، مي تواند كسب و كار پر رونقي براي شما باشد .

افزايش ورودي گوگل براي وب سايت هاي اينترنتي همواره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و براي وب مستر ها از جمله حياتي ترين پارامتر ها محسوب مي شود. چرا كه فعاليت هر وب سايتي با آناليز آمار ورودي توسط گوگل مورد ارزيابي و رتبه بندي قرار مي گيرد و در صورتي كه اين آمار رو به افزايش باشد، نشان دهنده ي كيفيت بالاي وب سايت مربوطه است. به همين علت وب مستر ها و مديران وب سايت ها در جست و جوي روش مناسبي به جهت افزايش اين آمار هستند پس كافيست همين امروز با نمايندگي فروش ورودي گوگل سئو آسيا درآمد خود را افزايش دهيد .

 

كسب درآمد از فروش رپورتاژ آگهي
با توجه به طيف گسترده كاربران اينترنتي هر بازديدكننده وب سايت يك مشتري بالقوه محسوب شده كه مي تواند براي شما ارزش آفريني كند. پس چه بهتر كه با دريافت نمايندگي رپورتاژ وب سايت خود را به يك ماشين پولسازي تبديل كرده و در كنار فعاليت هاي خود از اين طريق نيز به كسب درآمد بپردازيد.

امروزه رپورتاژ اگهي يكي از اصلي ترين راه هاي معرفي كسب و كار محسوب مي شود و اغلب كسب و كارهاي آنلاين از آن استفاده مي كنند. يكي از راه هاي كسب درآمد از وب سايت نمايندگي رپورتاژ است. اين روش درآمدي پايدار و مطمئن را براي شما به همراه خواهد داشت.

 

كسب درآمد از پكيج افزايش بازديد سايت
كسب درآمد با پكيج افزايش بازديد در پنل نمايندگي سئو آسيا از جمله پر متقاضي ترين نمايندگي ها و مراجعي است كه با افزايش روز افزون وب سايت هاي اينترنتي پر متقاضي تر از قبل مي شود.
زيرا در حقيقت عمده ترين هدفي كه صاحبان وب سايت هاي اينترنتي به دنبال تحقق آن هستند، افزايش تعداد بازديد از سايت شان مي باشد، چون در اين صورت مخاطبان بيشتري جذب كرده و بالطبع محبوبيت و رتبه بالاتري كسب خواهند كرد كه همه ي اين ها منجر به كسب درآمد بالا تر و افزايش فروش آنها مي شود.
گفتنيست اين هدف خدماتي است كه از طريق پنل نمايندگي سئو آسيا ارائه و محقق شده است .

 

كسب درآمد از سفارش تبليغات متني و بنري
اين قابليت در سايت نمايندگي وجود دارد و نمايندگان گرامي با واگذاري مكان هاي تبليغاتي مشخص در سايت خود كسب درآمد مي كنند .

نكته مثبتي كه در تبليغات متني و بنري وجود دارد اين است كه مشتري به ازاي رزرو جا هزينه پرداخت مي كند و براي نشان دادن بنر خود برخلاف تبليغات كليكي كه بيشتر وقت ها كليك ها تقلبي مي باشد هزينه اي پرداخت نخواهيد كرد.

نكته مثبت خوب ديگري كه در تبليغات متني و بنري وجود دارد اين است كه لينك غير مستقيم و اختصاصي ويژه هر تبليغ ايجاد ميگردد و اين لينك در گوگل ايندكس ميشود .

 

آموزش كسب درآمد از سئو آسيا فقط در 4 گام
● گام اول : پرداخت حق عضويت نماينده و ثبت نام
● گام دوم : قرار دادن خدمات و پكيج هاي سئو آسيا در سايت خود و يا سفارش طراحي سايت اختصاصي با نام و برند و دامين دلخواه شما
● گام سوم : تبليغات از سايت و خدمات و برند خود
● گام آخر : دريافت سفارش از مشتريان در سايت نماينده و ثبت سفارشات از طريق پنل و ارجاع به سئو آسيا جهت فعالسازي نهايي


به همين راحتي بدون داشتن هيچگونه دانش فني و نگراني يا فراهم كردن زيرساخت فني و هرگونه مسائل و مشكلات مربوط به ارائه‌ي خدمات تحت وب به تجارت خود را در زمينه سئو آغاز كنيد .

همين الان با كليك بر روي لينك عضويت و ورود به صفحه ثبت نام هزينه اخذ نمايندگي را پراخت نموده و عضويت خود را تكميل نماييد :

https://www.seoasia.ir/register.php

 منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۵۹ توسط:علي ميرزايي موضوع: نظرات (0)

نقد و بررسي فيلم Zodiac (زودياك)

«زودياك» يك جور فيلم پليسي با پياز داغ زياد و زماني طولاني است. براساس كتاب «جرم حقيقي» نوشته‎ي «رابرت گرايسميت»، اين فيلم نگاهي به يكي از پرونده‎هاي باز جنايي ملي مي‎اندازد: قتل‎هاي زنجيره‎اي «كاليفرنياي شمالي» توسط «قاتل زودياك». گرچه هيچگاه كسي دستگير نشد و اين كيس اكنون جزء پرونده‎هاي غيرفعال اداره پليس سان فرانسيسكو است، خبرنگاران، پليس‎ها و كارآگاهان بسياري كانديداي مورد علاقه‎ي خود را براي هويت زودياك داشته‎اند. اين فيلم داستان شكار كاريكاتوريستي كه به تازگي نويسنده شده يعني «گرايسميت» (جيك جيلينهال) را در تعقيب جنايتكار دنبال مي‎كند.

«زودياك» به مرجع خود وفادار است. گرچه، از كارگردان صاحب سبكي مانند «ديويد فينچر»، روايت سرراست و بدون پيرايه‎ي داستان كمي نااميد كننده است. تصويربرداري ديجيتال خوب است اما هيچ نكته‎ي متمايز كننده‎اي ندارد. هيچ نشانه‎اي از آن پويايي سينمايي كه در آثار قبلي فينچر (حتي «بيگانه 3»، با تمام نواقصش، از نظر بصري پويا بود) ديده بوديم نيست. تعداد صحنه‎هاي شكوفاي اين فيلم سه ساعته را مي‎توان با تعداد انگشتان يك دست شمارد.

طي اولين ساعت فيلم، «زودياك» در سه جهت موازي جلو مي‎رود. قاتل قربانيان خود را به شكلي سيستماتيك مي‎كشد (جنايات براساس شهادت بازماندگان موجود در كتاب «گرايسميت» بازسازي مي‎شوند). پليس، به رهبري كارآگاه «ديو توشي» (مارك رافلو) و «بيل آرمسترانگ» (انتوني ادواردز) تحقيق مي‎كنند و سرنخ جمع مي‎كنند. و خبرنگاران مانند «پال اوري» (رابرت داوني جونيور) و «گرايسميت» روزنامه‎ها را پر از حدس و گمان و حقايق مي‎كنند. سپس، كمي پس از يك سوم كتاب، فعاليت قاتل زودياك متوقف، و فيلم روايتگر شكار وسواس‎گونه‎ي «گرايسميت» براي پيدا كردن هويت وي مي‎شود. او مصاحبه مي‎كند، پرونده‎هاي قديمي را بررسي مي‎كند، و نهايتا يك مضنون عالي پيدا مي‎كند: «آرتور لي آلن» (جان كارول لينچ)، كه با مدارك و شواهد موقعيتي محكوم به فنا مي‏شود.

«زودياك» متعهد به روايت نگرشي بي‎طرفانه در جست و جوي قاتل نيست. چون براساس كتاب «گرايسميت» است، زاويه‏ي ديد نويسنده را نمايندگي مي‎كند و واقعيت‎ها در جهت محكوميت مضنون بي‌نقص او نديده گرفته مي‎شوند. اينكه «آلن» واقعا قاتل زودياك بوده يا نه چيزي است كه هرگز نخواهيم فهميد (او بيش از يك دهه پيش فوت كرد)، اما فيلم همه‎ي نشانه‏ها را عليه او روي هم انبار مي‎كند تا پايان فيلم كاملا باز نباشد. قطعا، تعداد كمي از افرادي كه فيلم را مشاهده مي‎كنند، پس از خروج از سالن نمايش با فكر كردن به اين واقعيت كه در جهان حقيقي اين پرونده هنوز باز است، كلافه مي‎شوند.

پايان‎بندي زودياك مشكلش نيست (اگر واقعا مشكلي باشد)، بلكه مساله‎ي اصلي، ساختار فيلم است. وقتي قاتل فعال است و تحقيقات پليس با تمام قوا در جريان است، تنش و تحرك وجود دارد. بازي موش و گربه است. اما وقتي تمركز داستان به طرف «گرايسميت» تغيير جهت مي‎دهد، فيلم خنثي مي‎شود. با اين كه تعقيب محققي كه سرنخ‎هاي مجزا را دنبال مي‎كند و خروارهايي از پرونده‎هاي كهنه را بررسي مي‎كند هم در نوع خود جالب است، اما سينماتيك نيست، و همين باعث مي‎شود نيمه‎ي دوم فيلم به شدت كند پيش برود. تلاش «فينچر» براي ايجاد تنش (تلفن‎هاي ناشناس با تنفس سنگين، يك خوره‎ي فيلم عجيب و غريب كه ممكن است خطرناك باشد) تعليق به وجود مي‎آورد، اما شدتش كم است. به عنوان يك تريلر، بيشتر مدت زمان «زودياك» كند پيش مي‎رود تا انفجاري (كه لزوما چيز بدي نيست، اما صبر و حوصله مي‎خواهد). مدت زمان فيلم دردسرساز است. «فينچر» به قدري درگير بازسازي دقيق و مو به موي تحقيقات «گرايسميت» است كه با خطر از دست دادن مخاطبش مواجه مي‎شود. صحنه‎هاي دراماتيك و تاثيرگذار بسياري در نيمه‎ي دوم فيلم وجود دارد، اما سرعت نامتوازن فيلم باعث مي‎شود بخش‎هايي از آن دچار ركود و رخوت شوند.

پس «فينچر» كجاي اين ماجراست؟ ظاهر و حس و حال كلي «زودياك» با آنچه از اين كارگردان انتظار داريم متفاوت است. حتي موزيك ويدئوهاي ابتدايي «فينچر» هم نسبت به اين فيلم سبك و استايل بهتري داشتند. نه اينكه بگوييم كارگرداني اين فيلم عقيم است. از نظر فني، خوب است و شات‎هاي هلي‎كوپتري خوبي هم هست (و يك تايم‎لپس عالي از مراحل ساخت ساختمان)، اما چيز خاص و ويژه‎اي ندارد. انگار «فينچر» مي‎گويد، “ببينيد! كار عادي هم مي‎توانم انجام دهم!” فيلم «تابستان سم» از «اسپايك لي» اتمسفر و حرارت بيشتري داشت، يك فيلم ديگر درباره‎ي يك قاتل زنجيره‎اي واقعي.

بازيگري‎ها نيز، مانند كارگرداني «فينچر»، مناسب هستند. مانند هميشه، «جيك جيلينهال» دست كم گرفته شده، البته براي كاراكتري كه بازي مي‎كند مناسب است. با رشد وسواس فكري «گرايسميت»، «جيلينهال» نيز زنده مي‎شود. «مارك رافلو» خيلي خوب كج‎خلقي را بازي مي‎كند اما با صميميت مشكل دارد. «رابرت داوني جونيور» يكبار ديگر نقش يك فرد سركش و پرحرارت با مشكل اعتياد به الكل را بازي مي‎كند. به گمانم، زنده و هنري، اما او در خواب هم چنين نقش‎هايي را مي‎تواند بازي كند. مي‎توان ادعا كرد بهترين بازي متعلق است به «جان كارول لينچ» كه خلق و خوي عجيب «آلن» را بدون زياده روي به خوبي به نمايش مي‎گذارد. «برايان كاكس» نيز چند صحنه را در نقش «ملوين بلي» از آن خود مي‎كند (حتي اشاره به يك ارجاع به «استار ترك» نيز نصيبش مي‎شود).

گرچه كليت فيلم 22 سال است، از 1969 تا 1991، اكثر فيلم در 1969 و اوايل دهه 70 رقم مي‎خورد، و فيلم طي آن سال‎ها در بهترين حالت خود قرار دارد. وقتي فيلم براي نمايش نقاط مهم مراحل تحقيقات «گرايسميت» به جلو مي‎پرد، «زودياك» بريده بريده مي‎شود. سخت‎گيري به «زودياك» مشكل است چون موضوع جالبي دارد (پرداختن به قاتلان سريالي معمولا همينطور است) و مشاهده‎ي سرهم شدن قطعات مختلف تحقيقات نيز جالب است. اما نهايتا، زمان و سرعت نامتوازن فيلم، موانعي جدي هستند كه مخاطب با آنها مواجه مي‎شود. مخاطبان صبور مزد خود را دريافت مي‎كنند؛ ديگران ممكن است حس كنند كاش فيلم ظرافت كمتر و حرارت بيشتري داشت.

اختصاصي نقدفارسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۵:۵۶ توسط:علي ميرزايي موضوع: نظرات (0)

نقد فيلم 1917

درامِ جنگي «۱۹۱۷» نه تنها تكنيك ساختِ پلان‌سكانس‌محورش را توجيه نمي‌كند، بلكه آن به مانعي تبديل مي‌شود كه فيلم را از رسيدن به اهدافش متوقف مي‌كند. همراه نقد زومجي باشيد.

در طولِ تماشاي «۱۹۱۷» يادم افتاد كه چقدر دلم براي بازي كردنِ «كال آو ديوتي»‌ها و «مدال‌ افتخار»هاي قديمي تنگ شده است. اين شايد به‌طور همزمان بهترين و بدترين چيزي است كه مي‌توان درباره‌ي اين فيلم گفت. چرا كه در سالي كه اقتباس‌هاي ويديوگيمي آشكاري مثل «جومانجي: مرحله‌ي بعد»، «پوكمون: كاراگاه پيكاچو» و «سونيكِ خارپشت» را داشتيم، «۱۹۱۷» نه به خاطر محتوا يا منبعِ اقتباسش، بلكه به خاطر تكنيكِ ساختش، به‌راحتي لقب ويديوگيمي‌ترين فيلمِ سال را تصاحب مي‌كند. در فضاي فيلمسازي جديد هاليوود كه فيلم‌هايي كه شاملِ ابرقهرمانان يا كريستوفر نولان نباشند، در گيشه ناديده گرفته مي‌شوند، «۱۹۱۷» از تكنيكِ بحث‌برانگيز و پُرسروصدايي بهره مي‌برد كه فيلمِ اولداسكولي درباره‌ي جنگ جهاني اول را به يكي از موفق‌ترين فيلم‌هاي سال از لحاظ تجاري تبديل كرد و آن را فراتر از محافلِ تخصصي سينما، به يكي از رايج‌ترين موضوعاتِ گفتگوي سينمايي عموم سينمادوستان تبديل كرد. سم مندز در جايگاهِ كارگردان كه قبلا سابقه‌ي ساختِ فيلمِ جنگي با «جارهد» و اجراي تكنيكِ پلان‌سكانس با سكانس افتتاحيه‌ي ۴ دقيقه‌اي «اسپكتر» را دارد، تصميم گرفته بود «۱۹۱۷» را در حركتي «بردمن»‌گونه به‌صورتِ وان‌تيك بسازد. يا حداقل با تدوينِ مخفيانه‌ و ظريفش، اين توهم را به بيننده القا كند كه در حالِ تماشاي برداشتي يكسره بدون كات است. يا حداقل فيلمي كه فقط شامل يك كاتِ آشكار در اواسطش كه شخصيتِ اصلي‌اش بيهوش مي‌شود است. تكنيكِ پلان‌سكانس، تكنيكِ نوآورانه‌اي نيست. از «طناب» ساخته‌ي آلفرد هيچكاك تا «كشتي روسي» ساخته‌ي الكساندر سوكوروف؛ از سكانس افتتاحيه‌ي «نشاني از شر» ساخته‌ي اُرسون ولز تا سكانس كلاب شبانه در «رفقاي خوب» مارتين اسكورسيزي. اين تكنيك، تكنيكِ غيرمتداولي هم نيست؛ هر سال سينما و مخصوصا تلويزيون ميزبانِ سكانس‌هايي از اين دست هستند؛ از سكانس مشهورِ اپيزود چهارمِ فصل اولِ «كاراگاه حقيقي» تا سكانس مبارزه در راهرو از «اُلدبوي»؛ از اپيزود پلان‌سكانس‌محورِ فصل سوم «مستر رُبات» تا اپيزود مشابه‌اي در «تسخيرشدگي‌ خانه‌ي هيل»؛ از برداشت‌هاي بلند درامِ هولوكاستي «پسر شاول» تا تقريبا كلِ كارنامه‌ي آلفونسو كوآرون كه خودش يك فهرستِ جداگانه مي‌طلبد.


با اين تفاصيل، طبيعتا اين تكنيك، تكنيك جانيافتاده و تحسين‌نشده‌اي هم نيست؛ از اسكار بهترين فيلمِ «بردمن» و «ازگوربرخاسته» گرفته تا تمام جوايزي كه «جاذبه» و «ُرما» درو كردند. به عبارتِ ديگر، وان‌تيك يكي از پيش‌پاافتاده‌ترين و عادي‌ترين تكنيك‌هاي فيلمسازي است؛ شايد شبيه به حرفِ «كيو» در الفباي انگليسي به اندازه‌ي ديگر حروف مورد استفاده قرار نگيرد، اما همزمان يكي از حروفِ حياتي زبانِ سينما است. با اين وجود، وقتي نوبت به خودنمايي فيلمسازان مي‌رسد، هيچ تكنيكي به اندازه‌ي يك برداشتِ بلند بزرگ، پُرزرق و برق نيست؛ ما مي‌دانيم كه تكه‌تكه كردنِ سناريو يكي از قابليت‌هاي فيلمسازان براي قابل‌هضم كردنِ آن از لحاظ اجرا است؛ مي‌خواهد بيانِ يك مونولوگِ طولاني باشد (قدم‌زني‌هاي زوجِ سه‌گانه‌ي «پيش از...») يا يك سكانس اكشنِ تن‌به‌تن («اُلدبوي»)؛ مي‌خواهد يك اكشنِ غول‌آسا با اجزاي متحركِ فراوان (سكانس نبرد پاياني «فرزندان بشر») باشد يا مخفي كردنِ محدوديت‌هاي لوكيشن (سه‌ چرخه‌سواري‌هاي دني در «درخشش»). بنابراين وقتي اين تكنيك به درستي و با توجيه انجام مي‌شود، پرده‌ي نازكي كه معمولا بين ما و چيزي كه مي‌بينيم وجود دارد از ميان برداشته مي‌شود و با قدرتِ بيشتري به درونِ دنياي غوطه‌وركننده‌ي فيلم پرتاب مي‌شويم. گرچه صحنه‌اي كه با استفاده از كات‌هاي متوالي، به‌طرز نامحسوسي داستانگويي مي‌كند (سريال «شكارچي ذهن» سرشار از آنهاست)، از نظر مقدارِ شگفت‌انگيزي‌اش هيچ چيزي از پلان‌سكانس چند ده دقيقه‌اي پُر از تيراندازي و انفجار كم ندارد، اما طبيعتا پلان‌سكانس‌ها بيشتر به چشم مي‌آيند، به‌عنوانِ قلاب‌هاي تبليغاتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند و از آن‌ها به‌طور پيش‌فرض فارغ از اينكه چقدر در توجيه كردنِ خودشان موفق بوده‌اند، به‌عنوانِ دستاوردي خارق‌العاده ياد مي‌شود. احتمالا به ندرت ديده‌ايد فيلمي در تيترِ مطبوعات به خاطر تدوينِ شگفت‌انگيزش مورد ستايش قرار بگيرد، اما احتمالا تعداد بي‌شماري فيلم ديده‌ايد كه مطبوعات نمي‌توانند جلوي خودشان را به‌طرز قابل‌دركي از در بوق و كرنا كردنِ ماهيتِ پلان‌سكانس‌محورشان بگيرند.

منبع : زوم جي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۲۲:۳۹ توسط:علي ميرزايي موضوع: نظرات (0)